|
Informācija par projektu |
Projekta nosaukums: "Energoefektīvu celšanas iekārtu enerģijas uzkrājēju sistēmu izstrāde" Projekta numurs: KC-PI-2017/51 RTU PVS ID: 3542 Projekta īstenotājs: Rīgas Tehniskās universitātes Enerģētikas un elektrotehnikas fakultātes Industriālās elektronikas un elektrotehnikas institūta Industriālās elektronikas un elektrotehnoloģiju katedra Projekta administrētājs: Rīgas Tehniskās universitātes Projektu un attīstības departamenta Projektu ieviešanas un koordinācijas nodaļa Darbības programma un pasākums: Darbības programmas "Izaugsme un nodarbinātība" 1.2.1. specifiskā atbalsta mērķa "Palielināt privātā sektora investīcijas P&A" 1.2.1.2. pasākuma "Atbalsts tehnoloģiju pārneses sistēmas pilnveidošanai" 2.kārta Projekta īstenošanas periods: Projekta finansējums: 333 333 EUR, tai skaitā 300 000 EUR ERAF finansējums un 33 333 EUR RTU līdzfinansējums Projekta mērķis: Pabeigt pilnas jaudas testēšanas stendu un veiksmīgi notestējot pārveidotāju uz tā, veicot nepieciešamos uzlabojumus un pārbaudes reālā lifta sistēmā, projekta noslēgumā sasniegt tehnoloģijas attīstības stadiju TRL7 līmenī. Projekta kopsavilkums:
globālo klimatisko pārmaiņu mazināšanai lielu ieguldījumu dod elektriskās enerģijas patērētāju energoefektivitātes uzlabošana. Ēkās nozīmīgs elektroenerģijas patērētājs ir lifts. Piedāvātā tehnoloģiskā ierīce atkārtoti izmanto enerģiju, ko ģenerē pasažieru vai kravas lifta motors, kad tas darbojas bremzēšanas režīmā. Šī enerģija, izmantojot ierīci, tiek uzkrāta un var tikt izmantota nākamajā celšanas ciklā, tādējādi samazinot kopējo elektroenerģijas patēriņu. Ierīce sastāv no superkondensatora enerģijas uzkrājēja un divvirzienu pārveidotāja, kas regulē jaudas plūsmu uz un no uzkrājēja. Galvenā piedāvātā risinājuma īpašība ir tā, ka celšanas iekārtām vai liftiem energoefektivitātes uzlabošanai to piedziņas sistēmām pie līdzstrāvas kopnes tiek pieslēgts atsevišķs superkondensatoru enerģijas uzkrājēja modulis ar autonomu vadības sistēmu, kas darbojas neatkarīgi no esošās celšanas iekārtas piedziņas vadības sistēmas, kas nodrošina celšanas iekārtas rekuperatīvās bremzēšanas enerģijas uzkrāšanu tālākai lietderīgai izmantošanai un ļauj panākt vienmērīgāku barošanas tīkla noslodzi. Piedāvātā iekārta tiek pieslēgta vienkāršā veidā pie jebkura ražotāja frekvenču pārveidotāja līdzstrāvas kopnes paralēli bremžu rezistoram.
Sagaidāmais rezultāts: pabeigts darbs pie pilnas jaudas testa stenda izbūves, prototipa modernizēšana. Projekta īstenošanas vieta: Āzenes iela 12/1, Rīga Projekta zinātniskais vadītājs: asociētais profesors, vadošais pētnieks Viesturs Bražis Projekta administratīvais vadītājs: Magda Kariņa
© Rīgas Tehniskā universitāte, 2018 |
|
Pēdējās izmaiņas 11.04.2018. |