|
Informācija par projektu |
Zinātniskā atskaite 01.03.2017.-31.05.2017. Zinātniskā atskaite 01.06.2017.-31.08.2017. Zinātniskā atskaite 01.09.2017.-30.11.2017. Zinātniskā atskaite 01.12.2017.-28.02.2018. Projekta nosaukums: «Pasīvi šķiedru optiskie sensori energoefektīvai transporta infrastruktūras tehniskā stāvokļa uzraudzībai» Vienošanās par projekta īstenošanu numurs: 1.1.1.1/16/A/072 RTU PVS ID: 2604 Projekta īstenotājs: Rīgas Tehniskā universitāte, sadarbības partneris SIA „AFFOC Solutions” Projekta administrētājs: Rīgas Tehniskās universitātes Elektronikas un telekomunikāciju fakultāte Darbības programma un pasākums: Darbības programmas "Izaugsme un nodarbinātība" 1.1.1. specifiskā atbalsta mērķa "Palielināt Latvijas zinātnisko institūciju pētniecisko un inovatīvo kapacitāti un spēju piesaistīt ārējo finansējumu, ieguldot cilvēkresursos un infrastruktūrā" 1.1.1.1. pasākuma "Praktiskas ievirzes pētījumi" 1.kārta Projekta īstenošanas periods: 01.03.2017.–29.02.2020. (36 mēneši) Projekta finansējums: 648 000 EUR, tajā skaitā ERAF ieguldījums 550 800 EUR Projekta mērķis: izstrādāt jaunu energoefektīvu un ilgtspējīgu uz FBG balstītu optisko sensoru risinājumu tādu konstrukciju tehniskā stāvokļa uzraudzībai (SHM) kā ceļi un to uzbērumi. Projektā paredzamā pētniecības kategorija ir eksperimentālā izstrāde un rūpnieciskie pētījumi. Iesniegtais projekts atbilst sekojošām zinātnes nozarēm: Būvniecība; Elektrotehnika, elektronika, informācijas inženierzinātnes. Projekta kopsavilkums. Šis starpdisciplinārais projekts paredz izstrādāt jaunus energoefektīvus uz šķiedras Brega režģa (FBG) balstītus optiskos sensorus un no tiem pienākošā optiskā signāla apstrādes sistēmas risinājumus ceļu un uzbērumu tehniskā stāvokļa nepārtrauktai uzraudzībai. Galvenokārt uzmanība šajā praktiskas ievirzes projektā tiek vērsta uz inovatīvu FBG sensoru tehnoloģiju un risinājumu izpēti, kas tiek izmantoti, lai novērotu materiālu nolietojumu – mehānisko parametru izmaiņas, mikroplaisas ceļu konstrukcijās, kā arī uzbērumu deformācijas. Pētāmie FBG sensori atļauj momentāni identificēt plaisas un celtniecības defektus konstrukcijās, kamēr tie vēl ir nelieli, tādā veidā samazinot remonta izmaksas un būtiski veicinot sabiedriskā transporta sistēmas drošību. Projektā tiks izstrādāts un validēts ceļa segas galīgo elementu modelis, ņemot vērā gan laboratorijā izveidota ceļa segas fiziska modeļa, gan ekspluatācijā esoša autoceļa seguma testēšanas datus. Sadarbībā ar būvniecības un telekomunikāciju nozaru pārstāvjiem tiks veikta ceļu segas tehniskā stāvokļa novērtēšana un tiks izveidots FBG šķiedru optisko sensoru tehnoloģiskais risinājums,kam tiks veikta veiktspējas, izturības un stabilitātes eksperimentāla pārbaude. Projekts sevī ietver arī ilgtermiņa pētnieciskās aktivitātes, kas ir vērstas uz eksistējošās tehnoloģijas eksperimentālu pilnveidošanu, jaunu starpdisciplināru zināšanu ieguvi un inovāciju radīšanu, kā arī pārdomātu zināšanu un tehnoloģiju pārneses stratēģiju. Starpdisciplinārajā projektā plānotas sekojošas galvenās darbības:
Sagaidāmais rezultāts
Projekta īstenošanas vieta: Rīga, Āzenes iela 12
© Rīgas Tehniskā universitāte, 2017 |
|
Pēdējās izmaiņas 16.03.2017. |