|
Informācija par projektu |
Zinātniskā atskaite 01.03.17.-31.05.17 Zinātniskā atskaite 01.06.2017.-31.08.2017 Zinātniskā atskaite 01.09.2017.-31.11.2017 Zinātniskā atskaite 01.12.2017.-28.02.2018 Projekta nosaukums: «Inovatīva frēzētā asfaltbetona izmantošana ilgtspējīgiem ceļa segas konstruktīvajiem slāņiem» Vienošanās par projekta īstenošanu numurs: 1.1.1.1/16/A/148 RTU PVS ID: 2592 Projekta īstenotājs: Rīgas Tehniskā universitāte, Ceļu un tiltu katedra Projekta administrētājs: Rīgas Tehniskās universitātes Ceļu un tiltu katedra Darbības programma un pasākums: Darbības programmas "Izaugsme un nodarbinātība" 1.1.1. specifiskā atbalsta mērķa "Palielināt Latvijas zinātnisko institūciju pētniecisko un inovatīvo kapacitāti un spēju piesaistīt ārējo finansējumu, ieguldot cilvēkresursos un infrastruktūrā" 1.1.1.1. pasākuma "Praktiskas ievirzes pētījumi" 1.kārta Projekta īstenošanas periods: 01.03.2017.–29.02.2020. (36 mēneši) Projekta finansējums: 648 000 EUR, tajā skaitā ERAF ieguldījums 550 800 EUR Projekta mērķis: izmantojot frēzeto asfaltbetonu un pielietojot eko inovatīvus materiālus un tehnoloģijas, izstrādāt jaunus ceļa segas konstruktīvo slāņu materiālus ar augstām ekspluatācijas īpašībām: 1) pielietojot virs 25% frēzētā asfaltbetona, izstrādāt asfaltbetonu ar ekspluatācijas īpašību klasēm ne zemāk par WTSair-0.2 un e6-115, kā arī termoplaisāšanas pretestību zem -25 degC; 2) pielietojot līdz 100% frēzētā asfaltbetona un veicot stabilizāciju ar vieglajiem pelniem, izstrādāt ceļa segas pamakārtas slāņu materiālu ar stiprības klasi ne zemāk par IPI20, CBR30 un C5/6. Projekta kopsavilkums. Pieaugot asfaltbetona izejmateriālu cenām un vides aizsardzības prasībām pastāv objektīva nepieciešamība pēc padziļinātas frēzētā asfaltbetona īpašību un tā pielietošanas tehnoloģiju izpētes. Projekta mērķis ir veicināt frēzētā asfaltbetona izmantošanu videi draudzīgu, ekonomiski izdevīgu un ilgtspējīgu ceļa segas klājumu (virskārtas un pamata kārtas) materiālu izstrādei. Šajā pētījumā tiks veikta novecojušā bitumena raksturošana, modificēšanas iespēju izvērtēšana, izmantojot specifiskas atšķirīgas molekulmasas piedevas, kā arī tiks rekomendētas tā raksturošanas metodes, lai pārliecinātos par asfalta atjaunošanas efektivitāti. Tiks izpētītas bitumena modificēšanas iespējas ar perspektīvam termoplastiskā poliolefīna piedevām un no vietējiem dabas resursiem iegūtām eļļām, lai uzlabotu materiāla ekspluatācijas īpašības, tostarp, termoplastiskās īpašības, izturību pret novecošanos, mitrumizturību un nogurumizturību. Atjaunoto bitumenu saturošo ceļu virskārtas kompozītu īpašības tiks projektētas vismaz līdzvērtīgas tradicionālā veidā iegūto materiālu veiktspējai. Tiks izpētītas arī zemākas kvalitātes frēzētā asfaltbetona (nehomogenitāte, neatbilstoša granulometrija, bitumena novecošanas pakāpe, u.c.) efektīvas pielietošanas iespējas ceļa segas pamata kārtas izbūvei, veicot stabilizāciju ar vietēji iegūstamu biomasas sadegšanas blakusproduktu - vieglajiem pelniem kā cementa aizstājēju. Izmantojot šī projekta rezultātus, tiks projektēta ceļa sega un veikta tās dzīves cikla analīze, kā arī tiks izstrādāts aprēķina rīks, lai noteiktu frēzētā asfalta optimālu izmantošanas metodi katrā konkrētā būvobjektā. Pētījumu veids: rūpnieciskais pētījums (TRL4) un eksperimentālā izstrāde (TRL5), ar saimniecisko darbību nesaistīts projekts. Starpdisciplinārajā projektā plānotas sekojošas galvenās darbības:
Sagaidāmais rezultāts
Projekta īstenošanas vieta: Rīga, Ķīpsalas iela 6a
© Rīgas Tehniskā universitāte, 2017 |
|
Pēdējās izmaiņas 16.03.2017. |