Projekta nosaukums: «Inovatīvi risinājumi dzelzceļa trokšņa pārvaldībā» (Innovative Solutions for Railway Noise Managment).
Projekta numurs: LIFE11/ENV/LV376ISRNM
Projekta mājas lapa: http://troksnisaizsienas.lv/
Projekta finansējums: Eiropas Savienības LIFE+ Vides politikas un pārvaldības programma
Projekta budžets: 1 466 810 EUR, no kā LIFE+ programma līdzfinansē 654 405 EUR un LVAF (Latvijas Vides aizsardzības fonds) 129 081 EUR.
Projekta īstenošanas laiks: 01.08.2012.-31.07.2015.
Galvenais projekta mērķis ir izbūvēt kilometru garu prettrokšņa sienu dzelzceļu staciju Jāņavārti – Šķirotava posmā no inovatīviem, videi draudzīgiem un troksni absorbējošiem kompozītmateriāliem un izstrādāt pieeju esošās Eiropas dzelzceļa trokšņa novērtēšanas metodes RMR pielāgošanai.
Projekta galvenie uzdevi:
- Uzbūvēt kilometru garu aizsargsienu no inovatīviem, videi draudzīgiem, troksni absorbējošiem kompozītmateriāliem Šķirotavas stacijas teritorijā Rīgā. Izstrādāt un testēt trokšņus mazinošus sliežu elementus, lai šajā blīvi apdzīvotajā vietā mazinātu vilcienu radīto trokšņu līmeni līdz normatīvajos tiesību aktos noteiktajiem akustiski labvēlīgas vides rādītājiem.
- Izveidot zaļo dzelzceļa trokšņu aizsargsienu – mūžzaļu augu stādījumus dzelzceļa trokšņa papildus slāpēšanai .
- RTU Dzelzceļa transporta institūta pētniekiem pielāgot ES pielietotā vides trokšņa novērtēšanas metode RMR Latvijas un to valstu situācijai, kur izmanto 1520 mm dzelzceļa sliežu platumu.
Projekta ietvaros realizētie pasākumi nepieciešami ES pilsētu iedzīvotāju dzīves kvalitātes uzlabošanai, dzelzceļa radīto trokšņu mazināšanai, radot un testējot jaunas, videi draudzīgas tehnoloģijas. Rīgā īstenotais pasākumu kopums būs pilotprojekts citām blīvi apdzīvotām vietām dzelzceļa tuvumā Eiropā, sabiedrībai radot akustiski komfortablu dzīves vidi ar jaunu metožu un inovatīvu materiālu palīdzību. Projekta realizācijas laikā būs nodrošināts trokšņa līmeņa monitorings pirms un pēc aktivitāšu īstenošanas, kas ļaus izvērtēt projekta rezultātus.
Projekta ietvaros RTU Dzelzceļa transporta institūta zinātniskajam un pētnieciskajam personālam ir jāveic pētnieciskais darbs, pielāgojot Nīderlandē izstrādātās un ES valstīs jau pielietotās dzelzceļa trokšņu novērtēšanas RMR metodes atbilstoši Latvijas apstākļiem un izstrādājot vadlīnijas vienkāršotai RMR metodes adaptēšanai Latvijā un citās valstīs, kur izmanto 1520 mm sliežu platumu. Pie tam RTU ir vienīgā pētnieciskā institūcija Latvijas Republikā, kuras pētniekiem ir pieredze regulāru dzelzceļa trokšņu mērījumos un citos ar šo tautsaimniecības nozari saistīto problēmu risinājumos.
Plašāka informācija par projekta aktivitātēm ir pieejama mājas lapā: http://troksnisaizsienas.lv/ .
Projekta vadošais partneris: «Latvijas Dzelzceļš VAS», www.ldz.lv
Projekta vadītāja – Inga Pelša, e-pasts: inga.pelsa ldz.lv
Projekta partneri:
Rīgas Tehniskās universitātes Dzelzceļa Transporta institūts, www.rtu.lv
«Composite Constructions SIA», http://www.compositconstruction.com/
|